onsdag den 20. august 2014

Fliserne den anden

Nu havde jeg lavet to fliser med sprit tus, nu blev jeg nødt til at finde på noget andet. Jeg synes det var svært at finde på noget, men så kom jeg i tanker om, at på mit praktik sted fra praktik2 Vidåværkstedets glasværksted, har de glas og porcelæns farver. Heldigvis var de mere end villige til at lade mig komme forbi og forbinde opgaven med et hyggeligt besøg hos dem.
Her har jeg farvelagt den første flise med blå farve. Porcelæns farven er mere flydende end sprit tussen, farven minder også mere om vandfarver, den er lidt tyndere. Til gengæld lugter den slet ikke og dens filt- spids er dejlig hård, så den faktisk er rigtig lækker at bruge.
Sådan, nu er fliosen ved at være færdig. Det ser flot ud, men farven er ikke særlig intensiv.
For at gøre farven vandfast skal fliserne lige i ovnen i 40 minutter ved 160 grader. Herved er farven blevet mere intensiv og skinnende. Jeg vil til enhver tid foretrække sådan en porcelæns tus frem for sprit tussen, også fordi man forsegler den ved at komme den i ovnen. Den er nemmere at bruge og er lugtfri. Glæder mig rigtig meget til at vise jer de færdige fliser i weekenden!
 
 

1 kommentar:

  1. Hejsa Mette

    Spændende med spejlingerne på dine fliser...

    Hvordan går det med biotop 5 opgave / friluftsliv - samt jord-til-bord - egne mejeriprodukter samt mad fra naturens spisekammer (gruppe opgaven)?

    Vh Ida

    SvarSlet