tirsdag den 19. august 2014

Fliserne

Så er det tid til at gå i gang med projektet. Jeg har valgt at arbejde med fliser og har i den forbindelse været i den lokale fliseforretning, der tilfældigvis havde fliser der bliver lavet efter samme princip og mål som Hollandske fliser før i tiden.
Her er jeg klar til at gå i krig. Jeg har et billede af fliserne på museet, fliserne, et lineal, en blyant og en passer.
Alt kan faktisk kopieres ved hjælp af passeren og linealet, kun de der isvafler i det ene hjørne skal tegnet frit i hånden. Det var faktisk slet ikke så ligetil...
 
De første fliser bliver farvelagt med det jeg har til rådighed i hjemmet. Her er det sprit tusser. Jeg havde prøvet med farvekridt, farveblyanter og almindelige tusser, men det virkede overhovedet ikke.
Her er så et billede af de færdige sprit tus fliser. De er blevet pænere end jeg havde regnet med. Med en brugergruppe ville jeg dog vælge tusser/farver med mindre giftige uddunstninger.
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar