torsdag den 9. oktober 2014

Lille pose i patchwork

Nå, nu er tiden kommet til at vise jer mit første produkt lavet i patchwork i forbindelse med udfordringsopgaven.
Jeg har taget noget sengetøj af Christians som vi aldrig bruger, så derfor valgte jeg, at i stedet for at smide det ud ville jeg bruge det til at lave en lille stofpose i patchwork med den. Jeg er ikke så ferm med en symaskine, derfor har jeg valgt at starte i det små og lave noget helt enkelt og nemt.
Jeg skal bruge to stykker stof i 20 x 40 cm.
Jeg trækker det fra hinanden, fordi min mor har forklaret mig at det er godt at bruge trådretningen, så bliver det mere lige.
Begge stykker stof skal beklædes med volumevlies, derfor klipper jeg det efter stofstykket jeg allerede har klippet/revet af.
Nu har jeg hæftet de to stykker stof sammen ret mod ret, og med volumevlies på begge vrangsider. Da jeg er uøvet har jeg valgt at bruge mange knappenåle.
Jeg har syet de to første sider. Nu skal sammenføjningerne ligge lige over hinanden og glattes/plattes, så de passer perfekt sammen og er pænere når det bliver vendt om.
De to langsider sys nu. Det er vigtigt at huske et vendehul...
Inden det hele kan vendes om, er det vigtigt at lave hjørner. Først måles de ud, og bagefter sys de.
Det er slet ikke så nemt at vende det hele. Det er blevet temmelig tykt pga. volumevliesen. Vendehullet skal også være så småt som muligt, da det skal sys i hånden... Men det lykkedes da til sidst :-)
Her har jeg så snydt...
Da min mor har mere erfaring og en langt mere øvet hånd, har jeg her til første forsøg fået hende til at lukke vendehullet.
Da vendehullet befandt sig på den blå side, er det den der bliver indersiden af posen.

Den er færdig!!!
Den kan bruges til en masse forskellige ting, fx blyantholder til skrivebordet eller til kosmetik ude på badeværelset.
Det var meget sjovt og lærerigt at lave posen. Der er mange små skridt der fører til det flotte resultat. Man skal være meget præcis óg der er mange små pille opgaver. Men det er det hele værd når man sidder med det færdige produkt :-D
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar