torsdag den 12. juni 2014

Hyldeblomst den anden

Så er hyldeblomstsaften færdig! Jubi, nu skal den sies, så det kun er koncentratet og ikke blomster eller andet vi kan arbejde videre med.
Jeg vil forsøge mig med en Hyldecurd. Hertil skal jeg bruge 1½ dl koncentreret hyldeblomstsaft.
2 æg
og 2 spsk Rørsukker
Det hele blandes sammen i en skål og varmes over vandbad under omrøring.
Når blandingen tykner, tages det hele af varmen. ( Jeg lod det blive på lidt længere, jeg er altid lidt forsigtig når der er æg i) Nu røres 75 g smør i blandingen lidt ad gangen. Lad det køle af og kom det så over i et skoldet glas og stil det i køleskabet.
Det er ikke blevet helt så tyktflydende som jeg havde troet, men det kan hænge sammen med den ekstra tid over varmen. Men det smager rigtig godt på et rundstykke eller et varmt stykke toast.
 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar