torsdag den 19. juni 2014

Regnorm - 4 dage senere

Nu er der gået 4 dage siden jeg indfangede regnormene og lagde dem i syltetøjsglasset. Jeg ville egentlig have taget dem frem igen i går, men vejret var simpelthen for dårligt. Men i dag var så dagen, og jeg var meget nysgerrig efter at finde ud af hvad der var sket med jorden og gulerodsstykkerne i mellemtiden.
Under denne kasse har de stået i fire dage. Under kassen for at give dem mørke og op ad læhegnet for at give dem lidt ro.
Her lidt på afstand. Det minder faktisk rigtig meget om myrernes gange i myretuen. Det ser ud til at være blevet blandet godt sammen.
Her er det lidt tydeligere. Jorden er gennempløjet og gangene ilter jorden. Det er ca. i det lag jeg lagde regnormene, så det er jo klart der de har bevæget sig mest og derfor det er der det er mest tydeligt.
Så er gidseltagningen overstået og regnormene skal selvfølgelig tilbage i friheden, hvor de selv kan vælge opholdssted og føde. Men jeg siger tak fordi de viste mig lidt om dem selv.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar